2010/06/13

ljudrelaterad fadäs

under dagen hade hon intagit potatis med steksky och kletat detta i håret. på vägen hem fick hon dessutom smaka på en bit choklad vilket resulterade i kladd i hela ansiktet. medan Mannen badade henne satte jag igång och försökte borra upp den nya gardinstången, men klen som jag är fick han ta över. slagborr på stenhård betongvägg intill badrummet var ingen bra kombo för en minigris som inte gillar oväsen. efter mycket gråt och tandagnisslan fick vi dock badat färdigt.

nu snusar hon gott, andra natten i eget rum. går hur bra som helst. i morse fick jag älga upp en gång då hon småvaknade till lite, men efter nappinkast somnade hon om.

gardinstången fick jag däremot kompromissa med lite. hade ingen större framgång med borrandet, så jag fick ta till en alternativ lösning med metallborr istället. en hederlig gardinstång från IKEA böjer sig förhoppningsvis inte lika lätt som en ynklig kirsch-stång som kräver en stödkrok i mitten om man vill ha möjligheten att kunna dra för gardinerna.

Inga kommentarer: