2007/02/25

bakfylla

igår var det festligheter så det räckte och blev över. klockan fyra började jag med jobbet, ty jürgen, som ska bli tvåbarnsfar inom några veckor, skulle ta sin sista bläcka. fortsatte sedan hem, där vi hade lite alkoholrelaterade intag. uppslutningen var inte så enorm, men jag vettefan hur vi hade tänkt att lösa det om det hade kommit fler personer. de som kom förgyllde kvällen mer än nog.

fick lite presenter i form av t.ex en rosa kudde med en döskalle gjord av paljetter, lite yen och en jättefin jesusklocka.

vuxen och vettig (hahahaha) som jag ändå är, slutade jag dricka nånstans runt elva. herregud, dricka vatten och grejjer och vänta otåligt på att folk ska gå hem så man kan lägga sig och sova. vart är man på väg egentligen? sen att jag varit bakfull den senare halvan av dagen är inte att förglömma. sov middag efter intagande av obligatorisk flott-pizza och film. väcktes av en ilsken nokia-signal när pappa ville ringa videosamtal på min nya mobajlo. heh, dagens nymodigheter. numer kan man inte ens dölja sitt bakfulla anlete när någon ringer. :D

Inga kommentarer: