2008/10/02

fullt upp

idag ringde ingen väckarklocka. inget inplanerat alltför tidigt med andra ord. dagens frukost bestod av macka och o'boy, i vanlig ordning. fast gårdagen var en avvikare med en skål mannagrynsgröt. brände tungan dessutom. men det var det värt.

innan magfikat skulle jag hämta ut pengar på aviet som jag fick hem. jag valde bank efter mängden folk som hängde i lobbyn. tog alltså banken som inte var min egen. efetr 20 minuters kötid fick jag informerat att om jag inte var kund hos banken i fråga skulle de ta ut en avgift på 175 SPÄNN för att betala ut pengar till mig. i röven att man går med på en sån deal.

vidare till magfikat för att känna tillhörighet med andra med en figur lik en badbolls. efteråt tänkte jag försöka hitta den där förbannade snuttefilten, men lyckades i vanlig ordning inte speciellt bra. köpte en vajer med klämmor, en ansiktstvål från Lush samt ett fempack textilfärger för framtida projekt med brorsbarnen.

på vägen hem stod jag på spårvagnen när farsan ringde. han svor i telefonen åt den fullsatta vagnen där inte en enda människa kom på tanken att ge bort sin plats till mig. inte för att jag bryr mig speciellt mycket, men på ett sätt tycker jag det är komiskt att folk blivit så egoistiska att man inte kan tänka sig att ge bort sin plats till någon som behöver den bättre. samma sak är det för äldre människor. det är djungelns lag som gäller på kollektivtrafiken numera. ämnet dök upp på magfikat, och alla har upplevt samma sak.

nåja, far ville iaf ha smakråd inför det rådande kakel/klinkerinköpet till den vedeldade bastun. jag hävdade hela kvällen att naturmaterial är det finaste, och skiffer is the shit. jag tror jag lyckats omvända min far från den snåla-spara-pengar-och-ta-det-som-ser-okej-ut till att faktiskt lägga en extra slant för att få ett bygge som man kommer att spendera halva sin lediga tid i att se finfin ut.

M var hungrig efter en heldag i danmark på leverantörsbesök och lyxlunch. indisk take-away blev lösningen. han fick sitt cops-behov stillat, sedan fortsatte jag med premiären av grey's anatomy och ett hetsigt zappande i reklampauser till förlossningskliniken och riskförlossningar. onsdagar är numera en problematisk teveafton.

eftermiddagen kommer att bli något hektisk. ska göra ett nytt försök med att lösa ut avin, åka in till stan och shoppa lite födelsedagspresent med anna inför tårtkalas på lördag. ska se om jag hittar nå fint papper till ett projekt till snuttrummet. sen ska jag kanske klämma in en fika med kirsten. sen skall VAGNEN hämtas också. :D

egentligen borde jag ta på mig stödstrumpor i förebyggande syfte, men limpfötter får man nog räkna med en dag som denna, efter en dag som gårdagen.

Inga kommentarer: