2008/10/03

sova?

tror den sena uppstigningen skapat lite kaos i min sömncykel. har legat och vridit mig i säkert två timmar utan nån större framgång. det är inte speciellt bekvämt att ligga åt nåt håll längre, så jag funderar på en ny taktik. ny säng kanske? gästsängen står ju i snuttrummet. har inte sovit i den på evigheter, säkert flera år.

fick löst in avin idag, inga problems om man går till sin egen bank. födelsedagspresenten är shoppad, likaså snuttefilten som till slut fick bli en mjäkig rosa sak. dock med muminmönster, men det är ju en klar fördel. vagnen är najs, den står i hallen nu. det var inga svårigheter att få in den i bagaget, vilket innebär att vi slipper byta bil. himla smidigt med adapter för babyskyddet dessutom.

nu fick jag halssbränna.

morgondagen skall för omväxlings skull spenderas hemma. har lite småprojekt att ta itu med. kanske jag tom tar mig an nån av punkterna på to-do-listan jag hittills undvikit. har en hel del andra grejjer som borde föras in på listan, men jag får ångest bara jag tänker på det. det i sin tur resulterar i att man ligger och maler på sakerna när man egentligen bara vill sova.

magen blir hård mest hela tiden nu. känns som om hon försöker pressa ut rumpan fastän det är livmodern som sysslar med sammandragningar. vore roligare om det kunde hända något, istället för att behöva gå runt och vänta dag ut och dag in. såg nyss att en i min föräldragrupp klämt ut sin bäb igår. gör ju en inte mindre sugen. bah.

Inga kommentarer: