2008/10/06

rövkrycka

jag ska uppfinna en till nästa graviditet. (tvi, thwääh) tips mottages gärna om hur utformningen på en sådan skulle se ut. jag har redan vissa idéer, men de är nog mest applicerbara på mina egna röv-åkommor. igår hamnade höger skinknerv i kläm nåt så fruktansvärt att jag inte kunde ta längre steg än typ 7 cm. på sin höjd.

i fredags fick vi besök, då bakade jag en paj. smulpaj med jordgubbar och hallon. blev en bit över så den åt jag till frukost på lördagen innan vi skulle till ausi och fira hennes födelsedagskalas med tårtbuffé. prinsesstårta, kladdkaka deluxe och morotstårta med dubbel sats klet. gah, tårtkoma. inte nog med det, vi blev ditbjudna igår igen för att äta tårtrester. innan minigrisen kommer ut kommer jag hunnit förvandlas till en enda stor bakelse.

var hemma hos mamma och pappa i helgen också. på vägen dit plockade vi upp brorsans ungar. hade lite pyssel med dem i form av textilfärg och ett gäng tröjor. himla skoj, förutom att det blev lite färg överallt där det inte skulle vara nån. kanske lägger upp nån bild på mina kreationer senare.

lämnade öronpropparna hemma, big mistake. lånade dock ett par granformade proppar av morsan, sånadär musikproppar. det är inte skönt att sova med såna. undrar när M ska sluta snarka, och framförallt, kommer minigrisen kunna sova mellan oss i det oljudet? fast det kasnke bara är en vanesak? det har inte stört mig förrän jag blev på smällen, så det kanske försvinner så fort jag kommer kunna sova normalt igen.

haha, det där lät ju roligt. sova normalt. säkert, med spädbarn.

sa jag att jag stekte typ hundra (inte riktigt) pannkakor igår också? lägg till dem på min bakelsefigur.

Inga kommentarer: