2008/10/07

tvättdag

det känns lite fånigt att tvätta numera. går runt och försöker desperat hitta nåt som kanske kan tänkas vara smutsigt. det är the downside med att vara hemma, det går inte åt så mkt kläder som man hinner smutsa ner. sambon är rätt fräsch av sig också, så jag får nöja mig med att tvätta typ tre plagg åt gången. miljömässigt, yay!

fick med mig lammahskinnet hem, för vädring fungerade uppenbarligen inte för att få bort lukten. nu kan jag ju meddela att en tvätt gör inte så stor skillnad heller. får luktar. period. rent blir det iaf.

fick ett samtal idag från en exhalterad ausi vars arbetskamrat klämt ut bäbis inatt. hon var för övrigt beräknad att föda två dagar innan mig, så nu visualiserar jag mig en fredagsbäbis på min arm. 10/10 hade varit najs. det roliga i samtalet var ändå att det gick upp ett ljus för ausi att jag faktiskt kan föda i princip när som helst. 15 dagar kvar är faktiskt när som helst. :D

hos barnmorskan igår var alla värden på topp. jag mår faktiskt prima. bortsett från röven ibland, men den kan jag hantera. sen är det lite tungt nu, men det kan jag också hantera, för jag vet att det finns en ände på det. man kanske skulle köpa sig en lott på vägen till tvättstugan, bara för att fira att man mår så bra.

ikväll ska jag på en bokklubbsträff och diskutera den senaste boken vi läst. känns väldigt intellektuellt. :D

Inga kommentarer: