2008/11/11

150 gram

hon har ökat i vikt ungefär lika mycket som en stor hamburgare. lite klent må jag säga, men alltid är det nåt. det är inte neråt iaf. bvc-tanten kopplade ihop prickekorvigheten och dagens kaskadvomeringar (bytte till en ren body efter vägningen som fick vara kräksfri i typ... en minut) till eventuell överkänslighet mot kossamjölk. nu ska här provas en mjölkfri ersättning. problemet är att den luktar och smakar skägg och gamla tänder, vilket verkar märkas på grisen. hon har inte varit speciellt glad idag, plus att hon fortsatt kräkas. fördelen är däremot att spyorna inte luktar lika illa som med den andra ersättningen.

hade besök av kusinen med familj. frugan klämde bebis så mycket hon bara orkade. det slutade med att hennes kläder gick från svarta till mer batikfärgade av allt kräks. fick bästa presenten, två bodys i större storlekar av favoritmodellen med ugglor på. sen lite fina mexx-kläder också. fördelen med att ha släkt med barnklädesaffär, våldgästa och välja ut det man tycker om. :D

försökte mjölka tuttarna för hand för att se hur mycket det kommer ur dom. efter tjugo minuter hade jag inte en täckt botten på nappflaskan, så jag gav upp. inte konstigt att minigrisen vill suga länge. har kollat upp lite olika knep till att få ökad mjölkproduktion:

1. man kan dricka ett te som smakar hö. lusern-te heter det. check.
2. 1-2 lättöl om dagen. check.
3. nyponsoppa. check.
4. andra typer av örteer. check.
5. dricka massor med vatten. check. konstant kissnödig.
6. äta bra. hm, hinner knappt få i mig nåt. får jobba på det.
7. inte stressa. jag är iofs filbunken personifierad, men ibland hetsar man ju upp sig. undra om det påverkar. undermedvetet liksom. meditation kanske? auuuummm....

nåja, får se vad som händer om ett par dagar. återbesök på bvc på fredag igen. snart är vi värsta bundisarna, tanten och jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag fick köra med lättöl. Samt att vi åkte och hyrde en pump på östra till slut, hade den ett tag, och den fick igång det hela. Rätt drygt att sitta och pumpa ur för hand liksom, och det går ju fortare att få igång allt när det går på el ;) Då kan man dessutom läsa samtidigt.
Tycker du är duktig.