2008/11/01

aaaah so busy

återigen det där med att de flesta nyblivna föräldrar verkar vilja isolera sig från omvärlden de första veckorna/månaderna. nu är minigrisen 16 dagar gammal, och jag kan kanske komma på två dagar då vi faktiskt bara varit hemma och inte gjort nåt alls. inte ens en promenad med barnvagnen.

förra helgen blev det en spontan övernattning hos mormor och morfar som gick hur bra som helst. spontaniteten i det hela gjorde dock att kläderna blev nerspydda lite fortare än tänkt, och att babysempen fick bestämma när vi åkte hem. för den tog ju slut precis lagom. numera packar jag lite fler ombyten i skötväskan.

gårdagen spenderades hos mormor och morfar igen, efter en sväng på stan där minigrisen avverkade sin andra fika. snart ska vi åka iväg igen, ty det nalkas släktbjudning hos mamma och pappa. pappas kusin med man är på besök från finland, och då ska resten av släkten på pappas sida få chans att klämma på grisen. tänk om hon var medveten om hur mycket folk hon hunnit träffa redan.

M är på väg hem från gymet. det är nog första gången jag är ensam hemma med henne, i vaket tillstånd bör jag nog tillägga. som tur är sover hon gött inrullad i en filt. hon var oroväckande pigg förut efter kaskader av kräks, vilket gjorde mig lite nervös över hur den kommande tiden kommer att te sig när jag behöver uträtta vissa sanitära angelägenheter. en del saker kan man ju faktiskt göra med en hand, som att sitta framför datorn, eller att zappa kanaler på teven. hyvla ost däremot kan vara en pärs.

Inga kommentarer: