2008/11/10

blåsigt värre

kollade prognosen, och vindarna kan komma upp i typ 21-23 m/s idag. det kan nog stämma väl överens med hur det låter i takplåtarna och ventilationstrummorna. ibland låter det som om hela taket ska lossna. hörde ett ljud som inte var kompatibelt med blåsten och höll på att garva ihjäl mig när jag såg en man med en lövblås. han tänkte om och hämtade en kratta istället. inte för att jag vet vad han skulle åstadkomma med den heller.

kollade till ålen som ligger och sover i vårt sovrum, med teven på. hon snusade gött i en jättespya. götta, den ska jag ligga och sniffa på ikväll. har inte varit smart nog och lägga plastad frotté under lakanet, så bäddmadrassen är fräsch och fin nu. dessutom läcker ena bröstet som ett såll ur det gamla piercinghålet, så mjölkrelaterade fläckar finns det också gott om. yam.

har funderat på att ta mig ut och powerwalka bort lite preggofett, men är inte riktigt motiverad på grund av vädret. nu insåg jag däremot att lite extra motstånd har ingen dött av. ska se vad grisen säger när hon ätit nästa mål mat.

1 kommentar:

ausi sa...

nu har jag med en blogg :-)