2008/11/28

gräsänka

idag har M julfest med jobbet vilket skulle innebära minst ett dygns ensamhet för min del, om man räknar med all bakfylla som är inblandad under morgondagen. för att orka med det har jag emigrerat till föräldrarna. minigrisen skall sova mellan mormor och morfar, och då kan jag förhoppningsvis ladda batterierna lite. har inte sovit sådär överdrivet mycket de senaste dygnen, vilket börjar kännas under ögonlocken.

har fått ta del av farsans fredagsmys i form av chicken nuggets, kycklinginnerfiléer och chili cheese. toppa detta med en enkilos godispåse. nyttigt värre.

passar på att tvätta så mycket jag bara hinner nu när det finns en bastu att torka kläder i. hemma går det ju inte så fort. reliken från sjuttitalet har inte så effektiv centrifugering. dessutom saknar den sköljmedelsfack, så allt blir sådär härligt hårt och strävt. jag tror inte sköljmedlet uppfanns förrän på åttitalet. jag önskar mig en lite nyare toppmatad tvättmaskin som har detta moderna påfund. dessutom kan nog en nyare modell vara lite mer skonsam mot elräkningen. byter ju proppar nästan varje gång jag tvättar. fast det kan ju iofs bero på den snåla eldragningen i lägenheten också...

är inte den som följer idol direkt slaviskt. passar väl på att kolla på det när man är här ute, morsan och farsan kollar ju. skandal är det om någon annan än kevin tar hem storvinsten.

snart är det fags för helgbastun och tvätta bort en hel veckas skit ur håret. för jag kommer inte riktigt ihåg om och när jag duschade senast, efter bastun i söndags då.

Inga kommentarer: