2008/11/27

normalbebis

nu har hon äntligen hamnat på normalkurvan viktmässigt. resultatet från dagens invägning blev 4,260 pannor och 55 cm. baby-five!

efter gårdagens shoppingorgie på jobbet kommer vårt hem vara en dröm i almedahlskostym. nya färdigsydda gardiner till sovrummet, hafsigt sydda gardiner till vardagsrummet (jag är inte sådär jättenoga när jag syr sånt) och en halvfärdig kappa till hobbyrummet. just nu ligger muffy och vilar på den. man får räkna med vissa avbrott i pysslandet när man har bäbis har jag insett. dock har jag inte pysslat så mycket som jag gjort den senaste veckan på flera år. köket är redan almedahlifierat sen tidigare. minigrisen får nöja sig med massor med hello kitty-stuff som jag köpte, och det är ju inte fy skam.

snart ska vi åka iväg på julmys i kusinfrugans affär elvis&elina i älvängen. grisen ligger färdigpackad i mjukliften i väntan på förflyttning till babyskyddet så fort M är på väg hem från lite övertidsjobb.

2 kommentarer:

ausi sa...

jag hoppas att du kanske har en bit tyg eller 2 till mig, fanns det ngt pion eller fiskar eller perssons kryddskåp? :-)

hochlash sa...

jag frågade, men dom fanns inte. det var så sjukt mkt tyg att jag inte orkade gå igenom allt.