2008/11/12

matorgie

det är inte så spännande som det låter. det är mer ett konstant sugande på tutten som växlas med ersättning alternativt powernaps på typ tio minuter. mellan lunch och typ nu har hon inte sovit speciellt mycket. på sin höjd har jag hunnit laga mat till mig själv. och det är ingen bedrift ska jag säga.

den kulinarska anrättningen bestod av frysta men förmicrade korvar som jag rullade runt i en stekpanna. observera att jag har gasspis vilket gör att stekpannan blir varm på typ tre sekunder. till detta serverades pulvermos med vatten direkt från vattenkokaren, som dessutom står färdigladdad med minsta mängd vatten för snabbast möjliga uppvärmning av vatten för ersättningen. och en kläm på senapstuben, på mitten så att den blev alldeles skev.

jag har utvecklat en talang för att äta samtidigt som jag ammar, utan att spilla allt för mycket på minigrisen. M har inte riktigt vanan inne. det kom ketchup på henne när vi var på ikea igår. fast det kan ju ha berott på dålig dekorering från min sida. lite söl får man alltid räkna med. det kommer ju inte bli bättre när hon väl börjar äta själv heller.

det gick ganska bra att tvätta i stvättstugan idag trots ylande bebis. hade bokat grovtvätten eftersom det var två mattor som behövde göras rena från kräks. inte bäbiskräks. kattekräks däremot. den tvättmaskinen är grym. en normal maskin tar typ 5 kg, men den här är dubbelt så stor, så man får in typ en hel månads tvätt i en kulör i en och samma omgång. körde två mattor och en jacka i en, en maskin svart och en med ljusa textilier. sen kom en kärring och frågade om jag skulle tvätta nåt mer, underförstått att hon ville ta resten av min tvättid. bara för det hämtade jag lite röd tvätt också. en bebisfilt, två bodys och ett par bebisbyxor. två t-shirtar och tre par strumpor. såg ganska fånigt ut i den enorma maskinen.

1 kommentar:

ausi sa...

ÅHH det finns så sjuuuuka människor som hänger i tvättstugorna, o respekt liksom. '
Sist vi tvätta så var det en utländsk kille som knackade på när vi börjat hänga tvätt. Vi öppnade för honom och han påstod att vi stulit hans tvätt tid (hur nu det skulle gått till med datasystem) han hade bokat 2 dagar tidigare och vi en vecka. Han blev skitsur och lär oss inte ens hjälpa honom med databokningen för att kolla om det var ngn annan tid han bokat, MONGO!!!!