2008/11/06

spädgris på gödning

ok, mina tuttar är inte så mjölkstinna som jag trodde. mjölken, som efter en brottningsmatch med tutten, sitter i hela ansiktet är falsk marknadsföring. gjorde en matvikt på bvc igår eftersom hon gått ner igen, och då visade det sig att hon bara fått i sig 10 gram. inte bra, sa bvc-tanten. fast inte ordagrant då. allt hon säger är positivt och får en att känna sig kolugn. hon är nog bland det mest sympatiska jag träffat i mina dagar. lite som någon annans mormor som man innerligt önskade var ens egen.

har börjat föra matdagbok över när och hur mycket grisen äter, samt eventuellt sinnestillstånd på henne som kan påverka slutresultatet av matningen. som förra måltiden t.ex. hon hade varit vaken sen matningen innan vilket slutade med att hon somnade med tutten i mun. ingen ersättning där inte, det är lite svårt att mata en lealös komapatient.

tänkte köpa en ny nappflaska, eftersom det blir en hel del disk och bök med att skaka till fusk-mjölken. blev lite sniken och märkesfixerad, så det blev ingen alls. det enklaste är ju att ha alla flaskor i samma märke så man vet att alla delar passar sinsemellan. vad som gjorde att jag inte kunde köpa nån var att den varianten jag tänkt köpa hade alfons åberg-tryck. jag gillar inte alfons. inte som motiv på en nappflaska till mitt barn iaf, om jag får välja.

var på mvc idag också, samtalade lite med barnmorskan om förlossningen. kom in lite på preventivmedel och fick några alternativ uppräknade. så som det ser ut nu lutar det åt att det blir en hormonspiral. fast tanken att köra upp nåt i muttan känns lite avlägsen. senast något passerade där var när minigrisen kom ut, och hon kändes inte speciellt mini då. barnmorskan menade på att det inte skulle kännas alls. jag är skeptisk. tusen spänn kostar den också.

för övrigt känns även nuppandet lite avlägset för tillfället. jag har ju förfan klämt ut en hel vattenmelon, muffen känns lite off limits då.

Inga kommentarer: