2008/11/08

inre väckarklocka

i min ungdom kunde jag sova 12 timmar i sträck, om inte mer, om jag bara fick chansen. numera vaknar jag lagom till att minigrisen ska ha mat. som imorse. 05.00, 08.00 och 11.00. nästan exakt på minuten var tredje timme. bästa mamman i världen. ;)

har fört matdagbok sen senaste besöket på bvc. det underlättar överblicken på hur mycket hon får i sig när man har allt på pränt. har skrivit lite andra småanteckningar också. som att hon bajsat två dagar i rad.

sånt där tycker jag är ganska roande. torka en annan människas bajs är ju lite... äckligt. men minigrisens bajs är inte alls nåt hemskt. det är som en bukett blommor som ligger i blöjan. det är säkert, jag lovar. (fast ni ser ju inte mina fingrar som är i korsade bakom min rygg, för det här är internet) det roligaste är ändå att man kan se när hon bajsar. tänk själv hur ansträngd man ser ut när man ska klämma en kabel. fast det här bajset är ju inte i kabelform än. det är mer en sörja som ser ut som... senap med keso.

nu är vi hemma hos mormor och morfar. lagad mat, bastu, snask och barnpassning is the shit. en extra tanke från mig till dem som inte har nära till föräldrar.

imorgon är det fars dag, den första för M. knäppt, fast på ett bra sätt.

Inga kommentarer: