2008/12/02

burkar

i väntan på nästa utfodringstillfälle har jag tagit mig ork och tid till att pyssla lite fler burkar. nu är de fyra till antalet, och förhoppningsvis hinner jag göra nån mer innan jul. problemet är bara att leveransen av burkar med innehåll är försenad. ringde bvc-tanten och undrade om de hamnat i en snödriva på vägen. av det hon sa uppfattade jag att de skulle komma idag, men jag har inte sett röken av dem. imorgon, kanske. så länge grisen slipper svälta och vi inte behöver punga ut med ordinarie receptfritt pris så är jag nöjd.

tog ett bad med minigrisen, och M förevigade det återigen, denna gången med nya älsklingskameran. dock bör en del av bilderna beskäras då den fantastiska upplösningen även visar diverse valkar och skavanker i väldigt bra kvalité. det är grisen som ska vara i fokus, inget annat.

morgondagen har dubbelfika att erbjuda. först med FL-mammor, sen byter jag bara bord och fikar med anna. kanske tar den där promenaden in till stan imorgon istället, men jag ska inte lova nåt förrän jag ser hur tidtabellen artar sig. minigrisen passar inte tider efter min önskemål, och det är väl bara att rätta sig efter det.

Inga kommentarer: