2008/12/27

zombiemamma

zombiemammalooken är det nya svarta. lite ringar under ögonen och allmänt flottig hy. till detta hör förstås något rufsigt hår, gärna kuddfrisyr. skitiga kläder är nästan ett måste, helst med två-tre kräksfläckar eller lite bajs. tänderna är alldeles bruna och grötiga för man varken orkar eller hinner borsta dem. lukten ska vi inte prata om. ok, så illa är det inte, men en påse eller två under ögonen kan jag nog skryta med.

tanten som tvättade bredvid mig, eller snarare runt mig, erbjöd mig sina maskiner när hon var färdig. göttigöttgött är det, för det är knappt att man hinner få allting torrt när man svämmas över av tvätt. fast det är ju ett lyxproblem.

funderar seriöst på att kasta mig i säng och låtsas ligga i koma när minigrisen vaknar, så M måste gå upp. för det är ju ganska rättvist, dricka öl och sova till tolv VS. sova fyra timmar, mata minigris och sen tvätta i fyra timmar.

nej, jag gnäller inte. ibland är det så, men i slutändan jämnar det ut sig ändå. dessutom prioriterar jag sömn mycket mindre nu. hellre är jag vaken och fixar med stuff om jag ändå är uppe. som att prova alla brownierecept jag samlat på mig.

Inga kommentarer: