2009/01/21

barnbidragsshopping

anna och jag tog en svängom på backaplan. herrejevvlar vad jag fyndade.

ÖB:
2 st långärmade tröjor till bebis, rea, 19 kr/st
2 bodys, ord. pris, 29 kr/st
papperskorg, ord. pris, 32,50
summa: 130 spänn (med plastpåse)

nids 4 kids:
vällingburk med tre fack, ord. pris, 49 kr
summa: 49 kr

tapetgalleriet:
randig tapetrulle, rea, 9 kr
randig tapet med ankare, rea, 25 kr
summa: 34 kr

h&m:
2 kjolar, 20% på reapriset, 79,20
tygmärken, ord. pris, 29,50
summa: 108,50 varav 56,50 var presentkort

köpte busskort för 435 kr. sen åkte jag till stan.

åhléns:
kakfat med tre våningar, halva reapriset, 36,50
bebisklänning, halva reapriset där också, 24,50
summa: 61 kr

lagerhaus:
grytvante med ekollon, rea, 29 kr
summa: 29 kr

sen fikade jag på dahls bakeshop för både jag och bebis var hungriga.
kaffe, 25 kr
fralla, 24 kr
summa: 49 kr

pengar spenderade totalt: 839 kr. ok, det var inte sådär jättelite pengar, men om man bortser från busskort och fika så blev det typ 355 spänn för en himla massa saker.

väl hemma lagade jag mat. sen gick jag till häggberts och lånade hem en burk tapetklister. hann inte ta nån före-bild, men här är resultatet efter min tapet-orgie.



2 kommentarer:

ausi sa...

Haha jag ser att jag inspirerat till tapetsering av möbler, gött :-)
Fint det blev!

anna sa...

ja jättefint!
jag ska nog gå tillbaka imorrn och handla nån av de billiga rullarna också :)