2009/01/21

hurra för att göra saker i tid

idag var jag och tog ett litet snack med en studievägledare på vuxenutbildningen. eftersom jag av olika anledningar var en slappröv på gymnasiet är jag begåvad med ett samlat betygsdokument och inget slutbetyg, var mitt primära mål att få det löst. för ett år sen tentade jag upp det ämnet som var av största vikt för att ens komma i närheten av slutbetyg, samhällskunskap a. alla godkända ämnen ensamma räckte inte för att knåpa ihop ett slutbetyg, så nu får jag ändå dras med några pinsamma IGn. fast det kan jag leva med då det var på fitthåret att jag skulle kunna omvandla min värdelösa papperslapp till nåt användbart. de gamla betygen får nämligen inte vara mer än 8 år gamla för att de ska kunna göras om. jag gick ut gymnasiet 2001. :DDDD

sen är det väl typiskt att saker och ting ska vara igenbommat när jag väl ska komma iväg och göra stuff. hyresgästföreningen har en lokal för boende på min gata, den s.k Grindstugan. på onsdagar har de mamma-barn-aktiviteter, men tydligen inte idag. för det är väl onsdag idag va?

idag skulle minigris ftt sina första vaccinationssprutor, men det har blivit framflyttat till på fredag. bebis är stor nu, det känner man på de värkande armmusklerna som börjar biffa till sig i takt med bebis. hur hon ligger på kurvan ska bli intressant att se, har bara vägt henne med kläderna på de senaste veckorna. har ett hum, men en kissblöja kan vara förrädisk.

umgicks en timme med skivstången i förmiddags. bebis låg i sitt gym och grejade utan att gnälla. nu är min rygg lite lätt mosig. märks att man inte är som man brukar vara i fläsket.

1 kommentar:

anna sa...

duktig du är! din lilla tyngdlyfterska där :D