2009/01/16

kukbank!

nordeas automat vrålade ut TEKNISKT FEL och spottade aldrig ut några pengar. vad som hände då var att femhundralappen blev ändå reserverad, dvs utom räckhåll för mig. försökte skälla på dem på deras kontor, men de hänvisade till min egen bank eftersom jag inte var kund hos dem. svettbank kunde inte heller göra ett skit. vad gör man i ett sånt läge när de var ens sista pengar innan barnbidraget och för dem skulle man köpt bebismat och kattmat? en annan kan ju plundra skafferiet, men bebis? det är ju inte direkt att pressa ut lite mjölkrester ur tuttarna eller mata henne med gamla kex. tur är väl att man har vänliga föräldrar som slangar in pengar på kontot ögonaböj. den reserverade femhundringen kan jag ju drömma om i ett par fem bankdagar...

till saken hör ju att jag var och mammafikade och halsade två koppar kaffe. koffeinspeedad blir man inte direkt vänlig i luren. resten av dagen fortsatte inte speciellt bra den heller. skulle fått besök idag, men de dök aldrig upp, inte hörde jag ett endaste knyst från dem heller. själv försöker jag vara i tid så mycket jag bara kan, och hinner jag inte försöker jag åtminstone meddela mig. kommer inte ihåg vart jag hört/läst det, men att vara sen är att inte respektera andra personers tid. visst finns det omständigheter som kan vara förmildrande, men ibland blir jag trött.

i min frustration fick jag diskat all hemsk disk, inklusive inbränd gjutjärnsgryta. dock efter jag fyllt på med snabba kolhydrater i form av scones.

5 kommentarer:

anna sa...

oh nu blir jag orolig.. jag var inte del av det besöket och glömde bort det va? min hjärnan har inte fungerat på hela veckan :O

hochlash sa...

nejdå, den här gången var det inte du. ;)

anna sa...

gott det! :)

ausi sa...

inte jag heller va ? :-/

hochlash sa...

haha, nej. =)