2009/01/15

miss i planeringen

bebiskorv äter mjölkfri ersättning, nutramigen. en burk kostar 190 spänn, men får man det på recept kostar 6 burkar 120 kronor. hur bra som helst om man hade haft koll på hur fort skiten går åt samt hur man gör för att få ny mat. tidigare kunde man hämta ut det på recept på apoteket som vanligt, men numera så får man det hemlevererat efter att bvc-tant faxat in recept. som vanligt tänkte ju jag då att man ska höra av sig till henne när man ska ha nytt, men efter ett par dagars försening ringde posten och menade på att det räckte att ringa dem eftersom recepten har flera uttag. bvc-tant har nog inte koll på detta heller. leverans av korvmat kommer förhoppningsvis på fredag, men då är vi redan inne på burk nummer 2 i 190-kronorsklassen. rövhatt.

fick med mig M ut i kylan för att hämta paket, men halvvägs insåg vi att han i sin feberyra glömt sitt leg hemma. gjorde dock en vild chansning med mitt utgångna pass, och lyckades. nu har jag en silvergnistrande (eller grå?) pilatesboll jag tänkte tajta till min förslappade bukmuskulatur med. när man är gravid har man världens bästa hållning eftersom magen håller en upprätt, men efter förlossning är man ungefär lika rigid som en överkokt spagetti.



kvällens pyssleri blev en klänning till minigrisen. dock är den i storlek 92, så fixa knappar och knapphål kändes som en alldeles för stor ansträngning när det dröjer minst ett år tills hon passar i den. nån dag kanske jag slutför den, kanske skulle passa fint med en ficka också.



muffy har däckat under datorbordet. katter är funktionella som fotvärmare om man inte är välsignad med ett par zebratofflor.

2 kommentarer:

ausi sa...

Är klänningen en nyare kopia av min 70 tals klänning månne? :-)
Klart du måste göra klart den!

anna sa...

men gud vad kreativ du är, jag blir ju tpkig på dig! speciellt när jag inte ens lyckats packa upp hälften av mina saker än.. haha fan :D
skitfin klännng!