2009/01/22

återvinning

på byrån i hallen brukar det alltid samlas högar med diverse post och utskick som man vid tillfälle går igenom. det mesta är sånt som hamnar i bingen, och eftersom vi har en papperskorg precis nedanför bli det inte direkt att det som skall sorteras som papper återvinns, utan blir vanligt brännbart. mitt samvete säger att man ska återvinna, och när vi kom hem idag så slog det mig att jag borde ha en papperskasse att lägga skiten i. dock är golvytan rätt begränsad, plus att vi har katter som tvångsmässigt dras till alla former av påsar. speciellt nattetid när man förväntar sig att det ska vara tyst...

av en händelse har jag haft en gammal träspole som jag hittade hos farmor för säkert tio år sedan ståendes på hallbyrån i väntan på att jag skulle hitta ett användningsområde för den. och nu tändes idélampan så jag höll på att bli bländad själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så kreativ att man blir nipprig på dig... :)

nekku sa...

mitä ihmettä! sä oot uskomaton! mäkin alan toivomaan lasta, jos se tekee ihmisestä noin luovan ja energisen. Mä ihan väsyn, ku mä katon kaikkee sun tulosta!!! oot paras! <3