2009/01/23

äventyr i tassemarkerna

hela gårdagen spenderades utanför storstan. på förmiddagen tog jag och minigrisen grön express ut till ytterby. på vägen kände jag hur behåbygeln knäcktes i två och senare under dagen nästan spräckte lungan på mig. väl i ytterby förärade vi traktens öppna förskola med en snabbvisit där vännerna befann sig med sina två barn. en barnvagnskaravan senare shoppade jag sanitetsprodukter till mig och bebis medan hedvig bunkrade upp för dagens lunch. passade på att reka city gross specialen och deras barnklädesrea. eventuellt att jag gör ett försök nästa vecka att fylla på bebiskorvens garderob.

en lunch, bilringsfrämjande fika samt ett otal bebisspyor² senare gick vi ut till en närliggande lekplats. flerbarnsmammor alternativt mammor med lite större barn är vana lekplatsbesökare och har på sig termobyxor och bra skor. själv stod jag och förfrös mina arma tår i gympaskor och kalla jeans. note to self: skaffa termobyxor till hösten.

bebiskorvarna låg sedan avdäckade i sina vagnar utanför köksfönstret medan frusna mammor värmde sig med pepparmintste i väntan på att M skulle hämta oss för vidare transport till grisens farmor och farfar. det hann gå säkert 6 timmar mellan måltiderna, så grisen är nog inte främmande för att äta 4 måltider/dygn istället för 5. i nuläget får hon ändå inte i sig all mat ändå, så mängden mat skulle nog kunna vara konstant.

idag ska minigrisen vaccineras, och i väntan på att klockan ska bli inne för avfärd påbörjar jag slutspurten på den röda kaninklänningen samt avslutar den randiga i trikå jag började på i förrgår. eventuellt att jag får ett ryck och fållar in stadkanten på gardinerna som hänger i vardagsrummet. det är rätt fult som det är nu, dessutom hittade jag såndär strykbar snabbfållning, så jag kan lika gärna vara lite lat.

Inga kommentarer: