2009/02/02

hemmafru deluxe

jag är som sagt skittrött när jag vaknar. inatt sov grisen 13 timmar, med ett kortare avbrott för en utfodring. men hon somnade hängande på axeln innan hon ens hann rapa, så det kanske inte räknas. sen fick hon frukost i morse och eftersom jag var grisetrött fick hon ligga bredvid mig i sängen. det var väl rätt trist att vara vaken, så hon somnade hon med. hur ska det här sluta? måste nog börja gå upp tidigare...

gjorde ett städschema igår. eller inget schema egentligen, mest en lista på stuff som ska göras och möjlighet att bocka av att det är gjort. blev så inspirerad så jag dammsög hela lägenheten två gånger. först gången var mest för att ta väck de gigantiska katthårsbollarna som samlas i alla hörn. sen gick jag över hela lägenheten en gång till. och nu när jag tänker efter blev det en tredje gång, för sen kom jag på att det är en rätt bra grej att skura golven, så då vände jag på alla mattor och dammsög på andra sidan och under innan jag svepte runt med moppen.

passade på i städyran att möblera om lite. egentligen kan det inte kallas ommöblering när man bara flyttar på möbler typ 10-15 cm. bra blev det iaf. fick dock en syrlig insikt att jag nog hellre vill ha ett fyrkantigt bord än det runda vi köp nytt för inte ens ett år sen. :O

sen har jag haft en orgie i tvätt. två stora mattor samt en himla massa annan tvätt. hade bokat en vanlig tvättstation samt grovtvätten. var lite orolig över hur jag skulle hinna få allting torrt, men eftersom det bara var jag som tvättade så kunde jag snika på de två andra tvättstationernas torktumlare. det är nästan så jag gillar att tvätta. :D



här är ett prima exempel på icke miljövänligt tvättande. har snott med mig en skjorta av morsan som är lite missfärgad. hade den liggande i vanish en timme, och det hände inte så mkt. sen tvättade jag skjortan, helt ensam, med en skopa vanish till och en skopa tvättmedel. skummade rätt bra men ingen skillnad då heller. får köpa textilfärg istället.

Inga kommentarer: