2009/02/24

ikea x 2

lita aldrig på dina antagningar. idag antog jag att buss 43 gick från backaplan, men ICKE. enda bussen därifrån till ikea var 40, och det skulle dröja säkert en 20 minuter innan den skulle komma. promenerade till nästa hållplats, men kunde lugnt ha gått en till ty den var lite sen. på vägen passerade bussen en brand vilket kanske är en rätt menlös nyhet om man jämför med kronprinsessans förlovning.

på ikea tog jag varvet runt på övervåningen innan jag fikade med bebis. en trappa ner plockade jag på mig lite tyg, kuddar samt en och annan bebisattiralj. mobilen ska uppdateras med lite mer färgglada figurer, samt att nu kan bebis lugnt äta gröt utan att mamma behöver tänka på att parera kladd från kläder.

på fyndavdelningen hittade jag en ram(?) som ska fyllas med lite bilder samt att jag blev förälskad i ett rött vitrinskåp. eftersom jag åkte kollektivt blev det inte mycket mer än lite dregglande, så jag ick till busshållplatsen. jag ringde ett par tre fem samtal, fast det kan nog ha varit ännu fler, och gick tillbaka in (därav x 2 i rubriken). nu står den i mitt vardagsrum och jag är alldeles äcklig av alla böcker som stått och samlat damm i billy-bokhyllorna som är inköpta nån gång på åttitalet. ut med det gamla, in med det nya. :D

4 kommentarer:

anna sa...

oooh jävligt fin! :D

hochlash sa...

I KNOOOWS! :D :D :D

ausi sa...

Coooolt, har ni slängt ut jättebokhyllan nu då? :-)
Denna matchar ju bättre med soffan!

hochlash sa...

förhoppningsvis skeppar vi iväg hyllorna innan söndag. min farbror ska ha dem på sitt kontor typ.