2009/02/04

färdigt!

ok, nu är det färdigt. här är lite före och efterbilder att flukta på.


FÖRE: jävligt skabbigt golv. jag la på en genomskinlig vaxduk i brist på annat. den var lite enklare att rengöra kattkiss från än ett betonggolv. strategiskt nog har jag fotograferat i en vinkel så att kattkisset samt bajskorvarna inte hamnade i bild. ja, våra katter är faktiskt rumsrena. det är bara jag och M som är lite slappa med att tömma lådan, så kissarna protesterar genom att sätta sej utanför istället.


EFTER: finfin plastmatta à la durkplåt. den är smakfullt tejpad i hörnen med svart eltejp i väntan på eventuellt lim och skarv/foglim. fast det syns ju inte här. för mattan är bara pålagd än så länge. överbliven matta används som visuellt skydd för säcken med blomjord samt flyttlådan med alla blomkrukor. mycket estetiskt.


FÖRE: väggar i naturlig ursprungsnyans i betonggrått. jag tror det är eternitplattor. vad jag är säker på är att dom är helt omöjliga att borra hål i, så sätta upp egna hyllor är ju bara att glömma.


EFTER: skåda denna fantastiska kulör som får vilket sovrum som helst från åttitalet att blekna. inte för att väggarna syns alls lika mycket på den här bilden som efterbilden innan, men här får jag åtminstone visa lite hur fint jag organiserat om allt.

Inga kommentarer: