2009/02/05

blärgh

gårdagen bestod mest av huvudvärk. mammafika med huvudvärk, återträff med gruppen som träffades innan förlossning på MVC med huvudvärk, greja färdigt kattrummet med huvudvärk. tom när jag slösurfade i väntan på att minigrisen skulle somna, huvudvärk. tog en tablett innan jag la mig i förhoppning om att den skulle hjälpa mig att ignorera snarkningarna från andra sidan sängen. ja, jag har blivit lurad av reklamen. nej, den funkade visst inte alls. inte ens när M efter en timmes snarkande och konstant petande från min sida sprayade käften en gång till, fungerade den. silence alltså, sprayen mot snarkningar. till slut lessnade jag och stoppade in öronproppar. fördelen är att snarkningarna blir ett svagt brus med öronproppar på. nackdelen är ju att jag inte hör om minigrisen börjar vakna. så nån gång senare under natten vaknade jag och tog ur dem vilket resulterade i att jag inte lyckades somna om på grund av, tadaaa, snarkningar.

öronproppar var min bästa vän under graviditeten. mannagryn i alla dess former låg dessutom rätt högt upp på min preggolista. dagens frukost kändes lite nostalgisk då den bestod av en skål med mannagrynsgröt smaksatt med blåbärssoppepulver. och bebis äter kräksluktande leksak.

Inga kommentarer: