2009/03/29

bebisfritt dygn

igår lämnade vi minigrisen hos mina föräldrar. istället för festen valde vi att gå på ribs och käka istället. sen drack vi lite öl på sjuans. M fick ett tangentbord av grannarna, lite så... nördigt liksom. men han blev glad, och det är det som räknas.

imorse försov jag mig nästan på grund av tidsomställningen, men eftersom katten höll på att tugga på mitt hår så var jag tillräckligt vaken för att hinna bli klar på 20 minuter. dagen spenderades på gekås. fyndade lite bebiskläder och andra tillbehör. bästa köpet var dock en hoppgunga för 149 spänn. det första hon gjorde var att kräkas ner den, men den var sjukt rolig ändå.

vi räknade på det litegranna, och kom fram till att det var nästan 24 timmar utan bebis, men det kändes som en enda lång evighet. mamma ville gärna göra om det igen, och lite längre då dessutom. man får se när man är redo att lämna ifrån sig henne igen. hon är ju ändå bäst i världen.

det sjuka är att man inte riktigt fattade att man inte hade henne med sig. för det känns som om man glömt nåt hela tiden. mycket märkligt. M suckade lite över att han skulle behöva vara ensam hemma idag, bakis och med bebis, tills han kom på att hon var hos mormor och morfar. och åsa undrade var jag hade ställt vagnen med mitt barn när vi sågs lite här och där på gekås. själv blev jag ständigt påmind om hennes frånvaro med mms och hennes gälla stämma i telefonen. det är så man smälter.

2 kommentarer:

Anlar sa...

Gekås...hmm..vill också dit, men lite svårt att övertala mannen! Jag har nog inte ens försökt på ett tag när jag tänker efter - vet ju att det med största sannolikhet blir ett nej. Jag måste fixa mitt körkort..snart!!

hochlash sa...

jag med! det hade varit så enkelt att ta sig härifrån om man bara kunde gått och satt sig i en av bilarna som står på gården. *muttramumla*