2009/03/05

fetto

det är alltid lika motiverande att glo på program om folk som är så överviktiga att de behöver ta till operation för att man misslyckats med allt annat. det är av ren lathet mitt midjemått stannar kvar i sitt nuvarande mått, för jag vet ju att det ger resultat bara man ger sig fan på det. mitt viktklubbande har väl gått sådär, och efter att jag stoppat i mig ett par kakor innan programmet insåg jag att lite svett är det enda rätta.

denna veckan har jag tränat två gånger samt jobbat hårt i helgen och gått hem efteråt (och veckan är ju inte slut än), så måste ju vågen skvallra om. får bara vara lite mer strikt när det gäller att äta. för det är och har alltid varit mitt problem, jag stoppar i mig mat utan att tänka på vad det faktiskt ger, mer än tillfällig njutning. under graviditeten hade jag jättebra matvanor, jag åt bara när jag behövde och i lagom mängder (bortsett från all fika). sen kom amningen och ett stort energibehov och förstörde allt.

ni ser, man blir grymt bra på att skylla ifrån sig och förklara bort sina ovanor. sluta gnälla, bara gör't!

Inga kommentarer: