2009/03/07

uttråkad

igår var jag och minigrisen på öppna förskolan. fick massa komplimanger för skötväskan (som egentligen inte är en skötväska, utan en picknickväska tror jag) samt bebiskorvens fina gröna stickade hängsleshorts. gick en promenad efteråt med BB-rumskompisen innan jag avvek till hornbach och köpte lysrör. väl hemma var jag tvungen att göra en glädjedans (på riktigt, jag lovar) när den väl satt uppe. jag blir fysiskt illamående av att inte ha tillräckligt med ljus.

sen kom M hem, och vi åkte iväg nästan direkt. tog en kaffe hos buster och dante om hämtade upp kilot med chicken nuggets som blev kvarglömda nån vecka sedan. det är ju ändå fredagsmaten™, och eftersom vi skulle till mina föräldrar var del väl ganska passande.

morsan tyckte hängsleshortsen var mycket lustiga. muminpyjamasen verkade gå hem bättre. M bastade, jag hängde mest i soffan. jag har blivit lite väl lat när det gäller att basta. på elbastuns tid var det okej, men nu när det är den vedeldade som gäller har jag blivit lite klen. det känns mer som ett projekt, dessutom är det ju kallt när man ska duscha.

imorse väckte bebiskorv oss vid åtta. det verkade som om hon drömde något och småylade i sömnen, nästan som gråt. M gick upp med henne efter bebisfrukosten och jag snarkade vidare. jag sover väl sådär just nu. har ganska ont i ryggslutet av allt bebislyftande och så fort man ska vända på sig i sömnen så vaknar jag.

bror och hans två yrväder till barn var och fikade sen födelsedagsfika idag efter som förra veckans fika missades på grund av slipmaskin mot hälsena. min bror heter klantarsel i mellannamn. nu sitter jag och hungrar ihjäl i väntan på att M ska spela färdigt det han håller på med i EVE Online. det kanske går fortare om jag får ett vansinnesutbrott och börjar kasta grejer och tugga på kaksmulorna som ligger på golvet. "jag ska bara..." är ett väl använt uttryck här hemma... argh!

Inga kommentarer: