2009/03/24

hundvakt

Ms mamma fyller 60 (dagen efter M fyller 30) och åker till puerto rico med sin äkta hälft. Ms hund som bott hos dem sedan många år tillbaka blir ensam hemma, så då kommer vi att bo i deras hus i en vecka. ikväll åker vi dit och kommer hem igen nästa onsdag.

vad gör man i en vecka på landet, ensam, utan nån form av social kontakt? förmodligen blir det en hel del promenader. får bli bärsele för minigrisens del då vagn är lite svårt att köra i skogen. OOOOO, dom har fyrhjuling kom jag på! fast den vågar jag nog inte köra själv ändå. eller ja, ensam menar jag, utan att M är med.

helst vill jag packa med allt man behöver på en gång, men skulle det krisa åker ju M förbi och matar katten på vägen "hem". packa för bebis en vecka, kan bli intressant. måste nog skriva en lista.

på torsdag gör jag en utflykt till jobbet från landet och på lördag är det partaj hos ängesbloms (M fyller dessutom 30 den dagen). annars är jag strandad i ödsmål. det går bussar dit om nån nu skulle vilja hälsa på... prettyplease?

1 kommentar:

ausi sa...

men vrövhatt, ni kommer på lördag då? Mamma måste ju få träffa isobel. Och vi kanske går och hälsar på Zelda ngn dag om vi får?