2009/03/23

dagens kvällspyssel


bebis behöver en vårjacka, men jag tänker inte betala runt 200-lappen för nåt hon kommer få plats i/behöva i typ tre veckor. istället tog jag en ikea-filt av fleece för 39 spänn samt lite tygrester, en gammal dragkedja och ett tygmärke och gjorde en. inte den snyggaste, men förhoppningsvis inte lika bökig som overallen är nu. ärmarna blev lite tajta, men det får jag lösa om det behövs.

idag promenerade jag runt på stan efter veckans mammafika. på myrorna hittade jag ett bebislinne i bodymodell för 15, en gammal sjuttitalskudde för en tia som jag köpte för tygets skull samt en påssvets, en tia där också.

bebis gillade åka på kullerstenar genom haga. hon gjorde ljudeffekter i princip oavbrutet, hela vägen. sen fortsatte hon en bit till trots att kullerstenarna tog slut, antagligen i förhoppning om att det skulle börja igen.

mötte upp M på parkeringen när han kom från jobbet och tog sedan en extended slätta dammpromenad hela vägen bort till tuve. sen cyklade jag fram och tillbaka till backaplan. förhoppningsvis kommer jag upp ur sängen imorgon.

Inga kommentarer: