2009/03/18

köttslem

ok, det var inte köttslem jag skar mig på. det är bara i mina vildaste fantasier slem kan bli så intorkat att man kan snitta upp sig på det. istället verkade det vara nåt limaktikt, eller vad fan vet jag egentligen. det satt på botten av en kaktuskruka, och jag skar mig på det. punkt slut. att jag kunde dra slutsatsen att det inte var köttslem berodde på att det inte hade ändrat karaktär efter ett par timmar i blöt.

sen bannar jag mig själv att jag inte köpte de där doftljusen sist vi var på ikea. de hade kunnat göra lite nytta nu när hela lägenheten osar av chorizo. FÖR VI HAR FORTFARANDE INTE FÅTT UPP FLÄKTEN. min plan är att tvinga upp den i helgen om det så ska krävas att hela barnbidraget tar slut. för väggarna har börjat flotta till sig nu. sen ska kusinen mutas med en lunch så han kan dra ett uttag att koppla in fläkten i.

när vi ändå är inne på köksrelaterade ämnen kan jag ju sjunga lovsånger till diskhandskens uppfinnare. om det inte vore för diskhandskens existens skulle jag behöva fortsätta ignorera diskberget i ett par dagar till. de nya jag köpte i lördags hade redan hunnit ta sig ett bad, så innan jag kunde börja diska fick jag torka dem på insidan. dock efter att jag tvättat dem eftersom de legat och simmat i en bunke som jag blandat köttfärs i. köttslem återigen.

2 kommentarer:

ausi sa...

tips: använd engångsvantar när du grejar med köttslem :-) Luke kan säkert "låna" ngr från jobbet om inte apoteket har :-)

hochlash sa...

jag har sånadär skithandskar som man får med när man färgar hår i brist på annat. latex skulle dock sitta fint. en låda, storlek medium kanske? ;D