2009/03/12

snöyra

åkte in till stan för att lösa in en konsertbiljett som blev inställd. passade på att ta en runda genom stan också. här är dagens äventyr i bilder.

det är fint att folk strör blomblad på marken framför ens fötter. lätt att jag hade gått in och köpt en massa blommor om jag hade varit på väg hem direkt.

man skulle kunna tro att detta är göteborg en ljuv decemberdag strax innan jul, men ICKE! mitten av mars, när det enligt almanackan ska vara vår. bah!

göteborg + lite snö = kaos i kollektivtrafiken. humor på hög nivå. dock har jag fått höra att det räcker med pyttelite snö för att det ska gå åt helvete för spårvagnarna.

bli inte lurade av den vita färgen, egentligen är vagnen mörkgrön.

jag tog på mig rätt skor iaf, torr och varm om fötterna. tills jag kom hem och trampade på de dyngsura byxbenen...

Inga kommentarer: