2009/03/13

tvätteriverksamhet

aldrig mer att det får gå mer än en och en halv vecka mellan tvättiderna. två stora lagerhauskassar samt en ikeakasse såg ut att på håret bli rent under de fyra timmarna man har tillgång till maskinerna. skvallertanten™ i tvättstugan delade med sig av sina maskiner till min stora lycka. hade ju förberett mig på att sitta kvar i tvättstugan till midnatt.

insåg dock nackdelen i det hela när fyra maskiner blev klara samtidigt. torktumlaren var full, torkrummet likaså. tur i oturen var att tvättgrannen intill var färdig, och då kunde jag norpa torktumlaren. till en början kunde jag inte med att ta torkrummet. jag har en såndär noja över att av misstag stänga igen dörren. då är det rätt svårt att få ut sina kläder. men jag trotsade mina tvångstankar och fick allt torrt till slut. och M som hade varit snäll och ställt fram torkställen ifall jag fick ta med mig fuktig tvätt upp.

nytt från skvallertanten™ var att det är nåt skumt med nyckelbrickorna. hon har samma id som någon annan som jävlas genom att boka om hennes tider samt klippa hål i hennes kläder. det är inte heller speciellt bra att boka tid när tvättstugebiblioteket är öppet. för då kan ju vem som helst gå in och sno ens tvätt.

man skulle nog kunna får ihop manus till en såpa som skulle få glamour att blekna med allt galet som händer i tvättstugorna.

Inga kommentarer: