2009/04/02

dagens vårtecken


vid det här laget är krokusarna gammal skåpmat. dem har vi ju sett i flera veckor nu. istället har mitt intresse riktats mot det gröna som börjar spricka fram nu. dagar som denna blir jag extra glad över att ha grön som favoritfärg.

hårbotten stramar sådär härligt den bara kan efter man gett skalpen en omgång med det starkaste i blekmedelsväg man kan inhandla i vanlig mataffär, jane hellen ultrablond. två paket måste man ha, annars blir man kissblond. spelar ingen roll om det bara är lite utväxt det handlar om. två paket, inget att tjafsa om. jag är dock lite på fegsidan fortfarande eftersom håret fått stå ut med en hel del då det fått gå från rött till sönderblekt. det kunde varit bättre, men det kunde även varit värre. än så länge har det inte gått av, men man vet ju aldrig. jag sjunger lovsånger till silverschampoots ära och hoppas att det löser resten.

råkade nämna våran ekonomiska situation för morsan, det slutade med att vi åkte och handlade mat för långt över tusenlappen. jag fick flashbacks till de gamla goda tiderna då man bodde själv i sin tvåa med knaper ekonomi och man åkte och handlade på morsans bekostnad då och då. på den tiden hade jag lite lätt ångest över att behöva snylta på föräldrarna när det man ville var att känna sig vuxen och oberoende. nu är det bara gött att fethandla på willy's utan att behöva tänka på vad det kostar.

imorgon ska jag putsa och kanske måla handavtrycken vi gjorde på öppna förskolan härom veckan. sen får man se vad dagen har i sitt sköte. morgondagens investering blir ett busskort ty min moders givmilda sida skapade en öppning i plånboken. det är najs.

2 kommentarer:

anna sa...

åh mammor, dom är så jävla bra! :D

Anonym sa...

Mammor är det bästa.