2009/04/05

multipel fadäs

helt i onödan hade jag staplat lite grejer på smörgåsgrillen vid frukosten. mest berodde det nog på att samtliga ytor är belamrade med disk eller annat bös. det var väl inte mer med det, tills jag gick in i köket när jag kände den fantastiska lukten av rostat bröd. M hade tinat bröd i smörgåsgrillen istället för att plocka fram brödrosten. och det är ju ganska smart eftersom den ändå stod framme liksom.

tills jag såg att grejerna stod kvar uppe på grillen. det syntes ganska väl eftersom botten på burken hade börjat smälta. hade man bara låtit det vara i det här stadiet hade det ju gått rätt bra, om inte M fått hjärnsläpp och försökt lyfta bort skiten. nu har vi psylliumfrö över hela köksbänken. inte att förglömma att M i sitt esse skulle plocka bort toppen på den varma grillen med bara händerna. mycket smart drag.

här kom M på den fantastiska idén att man skulle skrapa bort den smälta plasten med en kniv, men eftersom jag hade några hästar hemma så tänkte jag att man kanske skulle kunna få den att stelna med kallt vatten iaf. det var ett ganska bra drag då hela skiten buktade och lossnade av sig själv.

en burk utan botten är ingen burk. får ta linfrön till frukosten imorgon och se till att jag inte glömmer ställa tillbaka burken på sin plats när jag är färdig.

Inga kommentarer: