2009/04/08

loppisäventyr

idag ska jag och två mammor åka iväg till erikshjälpen och förhoppningsvis fynda lite. känns som en välbehövlig aktivitet då gårdagen av någon anledning var bedrövlig. inget direkt speciellt så, förutom att vädret var sådär, kom inte ut som jag tänkt mig plus fadäsen med potatisskalaren. sen spenderade jag resten av kvällen med att tvätta. ingen mastodonttvätt direkt, men två bäddmadrasser samt en massa småbös. jag gillar att tvätta, men just igår var det bara trist. sen var det ohyggeligt varmt också.

hittade en obetald räkning från csn. det gjorde iofs inte gårdagen bättre. läser man fattigbloggen får man ångest för mindre när man läser alla kommentarer, så idag betalade jag räkningen plus en fakura från vi föräldrar (avslutade sedan prenumerationen) och log över faktumet att det fortfarande finns lite kvar på sparkontot. hoppas det inte gapar allt för tomt den dagen åsa åker in med värkar och behöver ta med sig babyskyddet. vi har redan spanat in en modell som förhoppningsvis passar i bilen.

nu ska jag byta förband på fingret och se till att jag inte missar mina bussar.

Inga kommentarer: