2009/05/28

...och ingen mjölk

idag tjatade jag iväg Mannen till vårdcentralen, han har gnällt nog om sin mage. han kom hem med en halv tejprulle i armvecket efter diverse prover. det bokstavligen vimlar av glutenintoleranta i hans släkt, så det vore gött att få det uteslutet. tvitvi, hoppas bebis inte ärvt den intoleranta genen.

ja just det. på vägen hem skulle han handla mjölk, men det glömde han.

på tal om bebiskorv, idag var vi på bvc igen. eller ja, det var ju trots allt 1½ månad sen sist. på den tiden har hon gått upp 90 gram, och det är inte helt bra. har iofs haft de farhågorna och försökt öka mängden mat hon får i sig, men nu är det rätt tydligt att det hon äter inte räcker till. typiskt nog är hon i en ätsvacka just nu. skulle kunna bero på att jag introducerat större bitar i maten. det är inte helt lätt att tugga utan tänder.

tänkte handla lite blöjor och mjölk, men vi sket i det eftersom rabattkupongerna låg hemma. typiskt. köpte en bebisgunga istället. lockade ut the häggberts på en fika på idas. sen handlade vi kryddor på indiska mataffären. på hemvägen fick bebiskorv gunga lite. körde premiärturen på plikta igår och det var rätt poppis.

medan Mannen nattade bebis tog jag en cykeltur till coop för att köpa mjölk och blöjor. jag fastnar alltid vid bebistillbehören. det är rätt knäppt att allt handlar om bebis, och det mesta man handlar är till bebis. köpa grejer till sig själv? va, varför då?

sen så var det ju det där med mjölken. kanske lyckas jag om jag går ner till kiosken och har skrivit MJÖLK på handen med spritpenna.

Inga kommentarer: