2009/05/26

shopping

idag hade jag tänkt att gå ut på en promenad, men sen tittade jag ut genom köksfönstret och såg en grå massa välla in från havet. så jag lät bli. jag bakade en kaka istället. sen ringde malin och ville ha med mig ut på backaplan för lite stillsam shopping. och det är ju aldrig fel.

jag lyckades faktiskt hitta ett par byxor. träningsbyxor förvisso, men de är ett par som jag kan tänka mig att bo i ett tag framöver. rea var det dessutom, 150 spänn. köpte ett par tantsolbrillor också. gött är det.

fick betalat en traderaauktion jag vann också. en baby björn active för typ halva priset, yay för min rygg. dessutom älskar bebis att åka sele, allt för att hon ska trivas. den jag köpte för 25 spänn är välanvänd, men börjar bli lite liten. dessutom är hon ju rätt tung nuförtiden så jag hade nog inte orkat kånka runt henne i den länge till.

i eftermiddags kom zeldas nya matte och hälsade på. vi har haft annons på göteborgs djurskyddsförenings hemsida och fick napp nästan direkt. på söndag flyttar hon, och förhoppningsvis kommer hon att trivas med sin nya lekkamrat och få massa kärlek. har hon tur blir hon kanske fit till beach 2010 också.

2 kommentarer:

ausi sa...

Mää jag var också på backaplan igår och shoppade :-) Utan Svea jag tog cykeln istället

Anonym sa...

Men så dumt.. vi har en sån sele. Du kunde ju ha tagit den istället. Jag har inte sagt nåt eftersom jag trodde att ni hade en. Nåja.
Hur känns det att bli kattlös då?
Kram