2009/06/15

teh angst

Mannen är hemma och är bebissjuk idag och imorgon. jag gillar faktumet att då passar man på att göra saker på egen hand och inte tillsammans. alldeles själv lyckades jag snylta till mig en sovmorgon medan Mannen fick ta hand om minigris. alldeles själv gick jag iväg och tränade upp mina slappa magmuskler lite medan han tog en shoppingtur till stan med bebis.

efteråt mötte jag upp grannen för en loppisrunda då hon insett det fabulösa i att köpa en billig vagn att ha i lägenheten då man omöjligen släpar upp vagnen två respektive tre spiraltrappor upp. morsan köpte en finfin emmaljunga förynka sjuttifem spänn till oss när minigris var rätt liten. den har vi använt hur mycket som helst. grannen hittade exakt samma modell (den verkade vara sjukt poppis på nittitalet då alla lopisar kryllar av dem) fast fick betala det dubbla. dock tyckte jag tyget på denna var mycket finare än på vår. här hemma kör vi med mörkblått tyg med inslag av röd- och blårutigt, ausi fick en finfin mörkblå brokad.

sen har jag insett hur mycket jag avskyr att diska och städa just nu. vid flera tillfällen har jag inte ens orkat bry mig om hur det ser ut här hemma fastän vi fått besök och jag bjussat på käk. hemmet har potential och är piffigt när det väl är städat och fint, men släpper man efter en ynka millimeter ser det ut som sviterna efter en mindre atomexplosion.

jag blir så trött.



Inga kommentarer: