2009/07/23

grejer, här var det grejer

ska åka iväg på semester med familjen. i vanliga fall panikpackar jag ett par timmar innan man ska åka, men den här gången har jag börjat i tid. ska vara borta i nästan två veckor, och då måste man ha med sig grejer för att klara hela tiden utan att behöva tvätta med grönsåpa i sjön alldeles för många gånger. dessutom är det ca 2 mil (tror jag) till närmaste civilisation, så alla nödvändiga prylar som man kanske i nödfall skulle tänkas behöva när man är mitt ute i ödemarken behöver medföras.

nackdelen är att vi är åtta personer som skall åka i två halvkombisar, så det är dessutom ont om plats. inte nog med det ska man ju ha med sig en vagn till bebis också. mamma fick koppla ur krockkudden i sin bil på passagerarsätet, annars hade vi inte fått plats i två bilar alls. i bilen i vanliga fall sitter hon bak vilket gör att man med nöd och näppe kan sitta fram. då ska man helst inte vara mer än två äpplen hög heller. men inte ett barn under 140 utan helst en vuxen. för i vår bil kan man inte koppla loss kuddjäveln. så där sitter vi, bebis och jag, i baksätet. men inte den här gången. för jag kommer förhoppningsvis köra en bit. om jag orkar.

Inga kommentarer: