2009/08/11

mobil med rosa faran

tog med mig datorn hem till föräldrarna för att sätta semesterbilderna på konvertering. det blev ju långt över 600 bilder och det tar ju ett bra tag. sen, av en ren slump blev jag osocial och fastnade framför datorn istället. för det har ju aldrig hänt förut. hittade en fjantig applikation på facebook som jag nu fastnat i.

bilderna är konverterade, men däremot riskerar mobiltelefonen dö en för tidig död orsakad av överhettning. för den blir ganska varm när den får jobba hårt som modem. eller när man telefonerar för den delen. tänk dig ett samtal som varar mer än typ två och en halv minut med dagens telefoner med alla dess finurligheter. de måste ju ha atomdrivna batterier eftersom de dessutom ska vara minimala i storlek.

fast jag är väl inte den som gnäller om telefonen havererar och jag behöver uppgradera mig. materialisten i mig skulle bli själaglad om jag skulle få en ny lur att leka med. helst i en helt annan modell än den jag har. bättre, snyggare, varmare. men just nu drömmer jag bara lite. om en iPhone t.ex.

Inga kommentarer: