2009/09/06

äventyr i skogen

ett gäng trattar under en gran. detta är en ganska blygsam ansamling i både mängd och storlek. fanns en hel del bättre ställen än denna. passade bara på eftersom jag ändå låg platt på mage och fick rätt bra vinkel på det hela.

dagens slemmigaste. kan inte minnas att jag sett denna kulör på en mördarsnigel förr.

brorsdottern poserar bredvid en fin svamp. tror jag måste köpa prickiga stövlar till bebis också.

en svamp som inte ser ut som nå svamp. mer som bark. orkar inte leta upp namnet på den just nu.

annars är flugsvampen rätt fin.

en annan som var snygg var jag i signalorangea hängslebyxor i galon.

slutresultatet. min påse var fullast, magläge under granarna gav resultat.

magläget resulterade även i ett makabert fynd. pillade bort något jag trodde var en sårskorpa i naveln (hur man nu får sår där). ISTÄLLET VAR DET EN FÄSTING SOM LETAT SIG IN UNDER KLÄDERNA PÅ MIG! förhoppningsvis fick jag med allt, annars får jag väl spana efter borrelia.

1 kommentar:

anna sa...

åh fy fan, jag är livrädd för fästingar! hoppas du fick ut hela alltet :(