2009/09/08

hej till nya studielån

ok, nu har skolan äntligen börjat. de två senaste dagarna har jag spenderat i ett rum med 35 andra personer och gjort underhållande övningar. det har inte varit de sedvanliga namnlekarna och såna teambuildinggrejer, utan lite mer avancerad lära-känna-strategi med fokus på att utgå från sina egna behov.

jag läser en KY-utbildning på distans, kvalitets- och miljöledare. mitt behov var att hitta en grupp där vi först och främst skulle jobba tillsammans kvällstid då jag och bebis gör anspråk på timmarna dagtid. det löste sig hur bra som helst eftersom det var fler än jag som hade samma tidsram som sina huvudkriterier.

hittills har jag jobbat på golvet i en verkstad och blivit skitig, nu ska jag lära mig att bli någon som pekar med hela armen istället. inte för att jag tvivlar på att det kommer att bli jättesvårt att hitta de egenskaperna hos mig själv, men det är lite skrämmande att träda in i en helt ny roll.

ikväll tänkte jag skumma genom tonvis med böcker jag lånade med mig från stadsbiblioteket idag samt reflektera och smälta all input, imorgon blir det skrivaskrivaskriva på första uppgifterna.

Inga kommentarer: