2009/11/29

Första advent

Söndag förmiddag och jag sitter i soffan hemma hos föräldrarna. Slötittar på reprisen av Idol och läser ikapp mig på skvallerfronten. Oväntat nog har jag fått en massa sömn i natt trots att jag satt uppe rätt länge och pluggade. Ändå är jag trött och sliten. Är det den mörka årstiden, skolarbetet, den aldrig sinande källan av disk eller kombinationen av samtliga? Fryser gör jag också. Jag fryser till den milda grad att jag knappt ser ut genom huvtröjan. Tur att bärbara datorer tenderar att bli varma så jag kan värma fingrarna.

Satte upp nya gardiner i vardagsrummet igår. Av ren lathet (eller var det kanske ångest över att ha så många saker att göra och så lite tid) lät jag bli att stryka dem. Men det skiter jag i just nu. Fick satt upp två adventljusstakar och en stjärna. Måste erkänna att trots viss skepticism mot julen är det ändå rätt mysigt med julbelysning.

Inga kommentarer: