2009/11/13

PM

Gah! Aldrig förr har en skrivkramp varit så omfattande, aldrig förr har det varit så svårt att pränta ner fem sidor text. Har till slut insett att det är formen det handlar om. Ge mig ett tomt dokument och jag fyller det med ordbajs på en kvart. Nu däremot, nu ska man följa strikta regler för hur man ska lägga upp innehållet.

I morse vaknade hon (bebiskorven alltså) på tok för tidigt. Klockan kan omöjligt ha varit mer än fem när jag hörde ett klarvaket "TITTA!" och "Ooooj!". I ren desperation la jag ner henne och hoppades på det bästa. Klockan tio insåg jag att det var en lyckad operation. Någon timma senare, halv ett kanske den var, fick hon ta sig en lur. Själv la jag mig på sofflocket och vaknade med ett ryck kvart i fyra, och där låg hon fortfarande och snusade. Jag tror hon tar igen sig efter ett par dagars feber. Nog för att hon alltid sovit förhållandevis bra, men det här, det är exceptionellt.

Inga kommentarer: