2010/01/27

gläh

jag skippar sminket idag och kör med svarta ringar under ögonen istället. igår var jag så sjukt trött att jag höll på att somna sittandes. en ynka timme på förskola med dottern, och sedan en runda på stan då Mannen var ledig. med maximalt antal kuponger fick jag 115 kronor rabatt på en mascara, det ni! fast i slutändan fick jag ändå betala 210 spänn. hujedamig, men det är den lilla lyx jag unnar mig nuförtiden. resten går till blöjor och annat barnrelaterat. och mat.

åkte in en ytterligare gång för att träffa mamma och gå på po.p-rean. hade tidigare fyndat knästrumpor, tunnstrumpbyxor och en mössa, men nu fyllde vi på med en fleecejacka (som förhoppningsvis går att sätta fast i skaljackan jag köpt på loppis), två plyschklänningar, kalasbyxor och ytterligare ett par tunnstrumpbyxor och knästrumpor.

när det väl var dags att sova, ja då kunde jag ju självklart inte somna. blev inte många timmar sömn där. med småbarn har man liksom inget val mer än att gå upp och köpa läget. speciellt när man ska gå till förskolan. idag var det dessutom full storm. med snö. SNÖ! SOM GICK ÖVER I UNDERKYLT REGN. SOM GICK ÖVER I KNYTNÄVSSTORA SNÖFLINGOR. SNÖ, I TELL YOU!

hur som helst. förskolan går bra, inte helt oväntat. imorgon ska hon få äta med barnen. ska se om jag kan smita därifrån utan att hon blir ledsen. kanske lämna lite böcker på bibblan, eller ta igen på sömnen.

sömnen ja. bristen på den varan gör att skolarbetet inte prioriteras tillräckligt just nu. hoppas mina kära klasskamrater kan komma och rädda mig lite. gah, I wish I was sleeping right now.

Inga kommentarer: