2010/04/06

cykelpremiär

igår fixade jag punkan på min cykel samt att jag skruvade fast låset som inte suttit fast det senaste året. nemas problemas att cykla till praktiken, 20 minuter efter avfärd var jag framme. med min fantastiska tantsadel kommer jag förmodligen slippa cykelröven. däremot är jag fortfarande frusen då det regnade på vägen hem. det kompenserar jag senare ikväll med ett bad.

rutinmänniska som jag är, åtminstone på morgonen, lyckades jag glömma matlådan hemma när jag istället försökte få med alla pinaler och samtidigt klä på mig all utrustning som krävs för att hantera det förrädiska götelaborgsvädret. som kompensation fick jag extra mycket stekt strömming på lunchrestaurangen för att jag inte ville ha potatismos. om nom! lycka är dock att komma hem till en matlåda när man är hungrig efter jobbet.

bilen får sommarskorna på idag, så för tillfället är jag ensam hemma. vad gör man med me-time? mm, sitta framför datorn och inte göra nåt vettigt så jag väger upp det med ett meningslöst blogginlägg.

och en liten bild. may teh vårkänslor be with you.

2 kommentarer:

ausi sa...

Haha vilken grym bild :-)

Anlar sa...

Cykla...vad duktig du är! Jag har också tänkt att komma igång, men måste fixa en cykelbarnstol...eller vad det nu heter..till Anton. Hoppas allt är bra! // Kram kram