2010/05/31

ny vecka, nya saker to do

helgen som gick har varit det längsta i mannaminne. fredagen avslutades strax efter lunch då jag inte hade så mycket mer att göra på praktiken. en tigerkaksbrownie, en knippe syrener och en halväten matlåda senare åkte jag via mannens jobb för att sedan hämta upp minigrisen från sista schemalagda fredagen med mormor. Mannen gick ut på några öl medan jag slet hår åt grannen. det slutade med att jag ringde störningsjouren, men då var han givetvis tyst. fick dock en massa pepp av dem att stå på mig och att fortsätta ringa. JAG GÖR'T!

i lördags hann jag med ett besök på en barnmarknad där jag fyndade fyra par skor, en ridhjälm och ett par klädesplagg till minigrisen. försökte inviga hjälmen på den närbelägna miljödagen på kvilletorget, men hon protesterade högljutt och höll sig till hoppborgen istället. efter det, lite födelsedagstårta hos häggberts och sen tillbaka till kville för lite kött på tildas.

igår var det mors dag. jag misslyckades fatalt med att utnyttja den utlovade sovmorgonen då jag vaknade före både Man och barn. åkte till svärmor där barnet åkte kana stup i kvarten. mellanlandning i stada för att misslyckas ytterligare, denna gången med att välja ut ett par skor som mors dag-present. gör ett nytt försök imorgon.

resten av dagen var sjukt produktiv då jag satte igång projekt öppna-upp-altanen-mot-gräsmattan-som-inte-används. jag sågade lite, sen fick far och Man ta över när jag fortsatte med att flytta buske, lägga lite plattor (fyra) och möblera om på altanen. och en bastu på det. mamma fick förresten en blomma hon velat köpa sen urminnes tider men inte vågat då hon trodde rabatten mest bestod av berg. spot on, för mig alltså.

på dagens schema står Ledarmod. förberedande uppgifter var påläsning om olika organisationstyper med ett tillägg att ämnet är ganska brett. ska bli intressant att se vart det barkar hän. föreläsaren är skitbra och grymt inspirerande. förra gången var lite mer inriktad på beteendevetenskap med olika personlighetstyper. även det var sjukt roligt, och vid tillfällen så klockrent att jag och min bordsgranne bröt ihop. fast på ett bra sätt.

knappa månaden är det kvar i skolan, fyra veckor närmare bestämt. sen har jag sommarlov. faktum är att jag tänkte utnyttja det till att faktiskt koppla av lite och komma ikapp det som fick prioriteras bort i min svacka. och allt annat som fått stryka med till förmån för studierna. inga måsten, bara ambitioner att t.ex komma nånvart med körkortet. jepp. det är dags nu.

Inga kommentarer: