2008/09/02

full rulle

igår tvingade jag ut ausi ur sin bakfylledimma för att umgås lite medans jag skruvade ihop sängen, modell gulliver. det kan aldrig vara bra att supa tre dagar i sträck. hehe.

hos barnmorskan visade sig att snutten lagt sig till rätta, med huvudet ner, trots min skeptisism. den senaste tiden har det varit grejande lite överallt, så jag har iofs inte kunnat avgöra åt vilket håll hon har legat. (ja, det är en hon.)

efteråt hamnade vi på kärringkonditoriet på vågmästareplatsen, dit fler anslöt sig. tryckte i mig en napoleonbakelse för att fira att jag inte gått upp. vettigt. det känns som om det var evigheter sedan man hade långdragna fikahäng med tjejkompisarna. hade en lite java-revival någon vecka sen när silverfettot beslöt sig för att hälsa på i sydligare breddgrader. har insett hur mycket jag saknar det. har blivit alldeles för hämmad och hemmad (haha) på äldre dar.

jag tror jag måste bli en såndär lattemorsa.

Inga kommentarer: